Hörlurar som ligger på några utskrivna papper.
Hörlurar som ligger på några utskrivna papper.

Kundtjänst

Vi som arbetar på Locums kundtjänst tar emot dina förfrågningar och ärenden dygnet runt. Varmt välkommen att kontakta oss!

Kontaktuppgifter till Locums kundtjänst

Vid akuta ärenden, ring alltid in din anmälan på: 08-123 172 00, öppet dygnet runt.

 

Du kan också skicka ett mejl till kundtjanst.locum@regionstockholm.se
Vi besvarar mejl under helgfria vardagar mellan kl. 07.00–16.00. 

Du kan även chatta med oss genom att klicka på den blåa pratbubblan längst ner i högra hörnet. Chatten är bemannad under helgfria vardagar mellan kl. 07.00-16.00. 

När du gör en felanmälan informerar kundtjänst berörd driftenhet omedelbart för att ärendet ska kunna lösas inom kortast möjliga tid.

Ha din avdelnings HSA-id och inloggningsuppgifter tillgängliga. Om du saknar inloggningsuppgifter ring till kundtjänst telefon: 08-123 172 00.

 

Det finns flera fördelar med att göra felanmälan och beställningar via webben: 

  • När du kontaktar kundtjänst via webben eller om du anger din e-postadress registreras ditt ärende och du tilldelas automatiskt ett ärendenummer som gör ärendet spårbart.
  • Du får en överblick över avdelningens alla ärenden, oavsett vem som anmält på avdelningen.
  • Du får löpande återkoppling och kan följa din anmälan i realtid. 
  • Du kan lägga din beställning eller felanmälan när det passar dig. Vår kundtjänst är öppen dygnet runt!

Här kan du ladda ner manualen för att registrera ärenden via webben:

Felanmälan och beställning via webben

Bild_kundtjanst_manual.jpg

Vi hanterar även frågor och ärenden som rör våra Facility Management-tjänster vaktmästeri, lokalvård och servicecenter.

Du är alltid välkommen att kontakta oss – vi hjälper gärna till!


Följ en felanmälan bakom kulisserna

Sjukhuslokaler används flitigt, och med tiden uppstår slitage – ibland går saker sönder. För att vården ska kunna bedrivas smidigt dygnet runt är det viktigt att fel anmäls och åtgärdas i tid.

Om du upptäcker en vattenläcka, en dörr som inte går att stänga, stopp i toaletten eller en trasig lampa, anmäl det direkt till vår kundtjänst. Våra driftleverantörer tar sedan över för att åtgärda problemet och återkoppla till dig.

Följ med bakom kulisserna och se hur en felanmälan hanteras – och få praktiska tips på hur du kan bidra till en snabb och smidig lösning!

Ridha Dziri på driften vid Danderyds sjukhus skruvar upp en dosa på väggen.
Bild: Ridha Dziri på driften vid Danderyds sjukhus åtgärdar ett fel.

Så här går en felanmälan till


Konstanmälan - webbformulär för ärenden

Region Stockholms kulturförvaltning ansvarar för den konst som finns i olika vårdmiljöer på länets sjukhus. För alla verksamheter gäller att man fyller i en digital konstanmälan på webben, oavsett vad ärendet gäller, för att kulturförvaltningen ska kunna hantera uppdragen i turordning. Till konstanmälan (länk till kulturförvaltningen).


 

Vanliga frågor

Ny kund får ett HSA-id för sin verksamhet av sin katalogansvarig i EK. 

 

Alla HSA-ID finns att hitta i EK.

EK är Region Stockholms elektroniska personalkatalog.

Numret som sitter uppe på dörrkarmen som driften behöver för att hitta rätt. 

Avdelningens HSA-ID: Används vid driftsärenden så som: Stopp i WC, trasiga glödlampor med mera.

X6 nummer: Används vid nätadministrationsärenden så som: aktivering/beställning av nätverksuttag  eller telefonuttag.

På Locums hemsida under respektive sjukhus hittar ni kontaktuppgifter till alla förvaltare.

Locum förvaltar fastigheterna men har inte hand om sjukvården.

Personal får parkera på personalparkeringen och på besöksparkering där skyltning så tillåter.

Håll er uppdaterade gällande personalparkering på Locums hemsida samt på sjukhusens intranät.

 

Laddar...