Locum vill använda statistikkakor/cookies i syfte att löpande förbättra webbplatsen. Samtycker du till det? Om du inte klickar på "Ja, jag samtycker" sätts endast de kakor som är nödvändiga för att webben ska fungera.
Vi som arbetar på Locums kundtjänst tar emot dina förfrågningar och ärenden dygnet runt. Varmt välkommen att kontakta oss!
Vid akuta ärenden, ring alltid- in din anmälan på: 08-123 172 00, öppet dygnet runt.
Du kan också skicka ett mejl till kundtjanst.locum@regionstockholm.se.
Vi besvarar mejl under helgfria vardagar mellan kl. 07.00–16.00.
När du gör en felanmälan informerar kundtjänst berörd driftenhet omedelbart för att ärendet ska kunna lösas inom kortast möjliga tid.
Ha din avdelnings HSA-id och inloggningsuppgifter tillgängliga. Om du saknar inloggningsuppgifter ring till kundtjänst telefon: 08-123 172 00.
Felanmälan och beställning via webben
Sjukhuslokaler används flitigt och ibland uppstår slitage och saker går sönder. Problem som behöver felanmälas och åtgärdas för att vården i lokalerna ska fungera dygnet runt på bästa sätt. Upptäcker du till exempel en vattenläcka, en dörr som inte går att stänga, stopp i toaletten eller en trasig lampa är det viktigt att du felanmäler till Locums kundtjänst.
Därifrån tar våra driftleverantörer över för åtgärd och återkoppling. Häng med bakom kulisserna när vi följer en felanmälan och få tips om hur du själv kan underlätta en snabb och smidig hantering.
Bild: Ridha Dziri på driften vid Danderyds sjukhus åtgärdar ett fel.
Region Stockholms kulturförvaltning ansvarar för den konst som finns i olika vårdmiljöer på länets sjukhus. För alla verksamheter gäller att man fyller i en digital konstanmälan på webben, oavsett vad ärendet gäller, för att kulturförvaltningen ska kunna hantera uppdragen i turordning. Till konstanmälan (länk till kulturförvaltningen).
Ny kund får ett HSA-id för sin verksamhet av sin katalogansvarig i EK.
Alla HSA-ID finns att hitta i EK.
EK är Region Stockholms elektroniska personalkatalog.
Numret som sitter uppe på dörrkarmen som driften behöver för att hitta rätt.
Avdelningens HSA-ID: Används vid driftsärenden så som: Stopp i WC, trasiga glödlampor med mera.
X6 nummer: Används vid nätadministrationsärenden så som: aktivering/beställning av nätverksuttag eller telefonuttag.
På Locums hemsida under respektive sjukhus hittar ni kontaktuppgifter till alla förvaltare.
Locum förvaltar fastigheterna men har inte hand om sjukvården.
Personal får parkera på personalparkeringen och på besöksparkering där skyltning så tillåter.
Håll er uppdaterade gällande personalparkering på Locums hemsida samt på sjukhusens intranät.