Locum vill använda statistikkakor/cookies i syfte att löpande förbättra webbplatsen. Samtycker du till det? Om du inte klickar på "Ja, jag samtycker" sätts endast de kakor som är nödvändiga för att webben ska fungera.
På grund av en teknisk uppgradering som vi fått kännedom om med kort varsel, kommer många elbilsladdare på sjukhusen vara ur funktion 20-23 december. Detta gäller både personal- och besöksparkeringar.
Som anställd i Region Stockholm så erbjuds du möjligheten att nyttja personalparkeringen med appen ApcoaFlow.
Efter 24 timmar är din profil registrerad och du kan parkera vid din arbetsplats.
Instruktioner steg för steg för uppgradering med HSA-id hittar du här.
Du kan även titta på instruktionsfilmen här nedan:
För frågor gällande ditt personal-ID (HSA-id) hänvisar vi dig till din arbetsgivare.
För frågor kring parkering är du välkommen att ringa Locums kundtjänst: 08 - 123 172 00.
För frågor kring kontrollavgifter (gul lapp) som du vill överklaga är du välkommen att kontakta Hojan Parkeringsservice: 08 - 735 29 99 eller parkering@sveaekonomi.se
Din telefon behöver vara en smartphone som är uppdaterad med versionen 1.0.62 eller senare version av Andriod eller senaste versionen av IOS. Det är också viktigt att du säkerställer att du har senaste versionen av ApcoaFlow nedladdad på din telefon.
Här finns ett par länkar för mer information:
Kravet på senaste operativsystemet har inte Region Stockholm rådighet över utan det är tyvärr ett branschrelaterat krav. Telefontillverkarna slutar medvetet att utveckla äldre operativsystem i syfte att kunderna ska köpa nya telefoner och i kombination med en applikation som ständigt utvecklas, så påverkas vissa kunder dessvärre negativt.
Kontrollera att du är inloggad på rätt konto och inte skapar ett nytt konto till. Var noga med att välj logga in på befintligt konto och inte att registrera ett nytt konto. Får du meddelande att HSA-id redan används har du troligen fler konton och HSA-id är registrerat på annat konto än det som du använder.
Kontrollera att du har giltigt betalkort i appen genom att klicka på tre strecken uppe på vänstersida -> Profil och Betalsätt
Ange det nya kortet som standardkort genom att klicka på kortnumret och klicka sedan på ”Förvalt betalningssätt”.
Radera gammalt utgånget kort genom att klicka på tre strecken uppe på vänstersida -> Profil och Betalsätt -> Kortnumret
Du behöver ange ett nytt betalkort som standardkort innan du kan radera det gamla kortet.
Kontrollera att du har registrerat en personalprofil genom att klicka på tre strecken uppe på vänstersida -> Profil och betalsätt
Ange din personalprofil som standardprofil genom att klicka på personalprofilen sedan ”Gör detta som min standardprofil”.
Kontrollera att du inte har någon obetald avgift genom att klicka på tre strecken uppe på vänstersida -> Mina parkeringar -> Tidigare
Betala in den obetalda avgiften om det skulle finnas en obetald avgift.
Återställ filtreringen, detta gör du direkt i kartbilden där du anger zonkod/adress.
Klicka på den trattliknande ikonen.
Var noga med att använda zonkod för personal. Om du parkerar på felaktig zonkod sker ingen återbetalning.