Locum vill använda statistikkakor/cookies i syfte att löpande förbättra webbplatsen. Samtycker du till det? Om du inte klickar på "Ja, jag samtycker" sätts endast de kakor som är nödvändiga för att webben ska fungera.
Tid: Torsdag, den 16 december, kl. 14.00
Plats: Digitalt via MS Teams
Kallade: Styrelsen för Locum AB
Mötet är avslutat.
Protokoll från styrelsemötet 2021-12-16.
Dagordning
Inledning
1. Öppnande av mötet och upprop
2. Godkännande av föredragningslista
3. Föregående styrelseprotokoll den 28 oktober 2021
3.1 Regionfullmäktiges beslut att befria ersättare från uppdrag i styrelsen i Locum AB
(LOC 2021-0321)
4. Val av protokolljusterare
5. VD-rapport
Beslutsärenden
6. Arbetsordning för styrelsen samt instruktion för verkställande direktör i Locum AB
(LOC 2021-1021)
7. Verksamhetsplan 2022 för Locum AB
(LOC 2021-1024)
8. Yttrande över regionrevisorernas projektrapport nr 2/2021 ”Klimatanpassning av Region Stockholms fastigheter och anläggningar”
(LOC 2021-0820)
9. Planeringsbeslut Södertälje sjukhus – Anpassning av lokaler för geriatrisk vård enligt Arbetsmiljöverkets krav
(LOC 2020-0595)
10. Planeringsbeslut avseende Helix etapp 2
(1803-0644, 2019-0755)
11. Upphandling avseende injusteringsarbeten efter obligatorisk ventilationskontroll, OVK – SEKRETESS
(LOC 2020-0038)
12. Översyn av avtal avseende genomförande av fastighetsverksamhet
(LOC 2020-0976)
13. Förlängd avgiftsfri parkering för vårdpersonal med anledning av Coronapandemin
(LOC 2020-0347)
Anmälningsärenden
14. Månadsrapport för januari – oktober 2021 för Locum AB och fastighets- och servicenämnden (fastighetsverksamheten)
(LOC 2021-0319)
15. VD-beslut
(LOC 2021-0011)
16. Övriga frågor
17. Nästa möte