Locum vill använda statistikkakor/cookies i syfte att löpande förbättra webbplatsen. Samtycker du till det? Om du inte klickar på "Ja, jag samtycker" sätts endast de kakor som är nödvändiga för att webben ska fungera.
På grund av en teknisk uppgradering som vi fått kännedom om med kort varsel, kommer många elbilsladdare på sjukhusen vara ur funktion 20-23 december. Detta gäller både personal- och besöksparkeringar.
Advantum är nu uppgraderat till version 35.23.517.0. EXTERNA användare (icke Locumanställda) måste själva uppgradera via länk nedan. OBS! Numer sker kommunikationen via Port 6789, TCP och Port 8888 för utgående trafik. Öppning i brandvägg kan därmed vara nödvändig. Vid problem med inloggning / lösenord kontakta Servicedesk på tel. 08 - 123 175 55.
Informationssystemet Advantum innehåller bland annat Locums diarium, Locums ritningsarkiv för digitala ritningar, delar av Locums fastighetsdokumentation och dokumentation för utvalda projekt. Nedan finner du information om hur du ansöker om access till systemet, samt vart du ska vända dig om du som befintlig användare har problem eller frågor.
Observera! Numer sker kommunikationen via port 6789, TCP och port 8888 för utgående trafik samt uppgradera advantumklienten. Öppning i brandvägg kan därmed vara nödvändig. |
Din ansökan består av följande steg:
1. Detta behöver du skicka till cadbim.locum@regionstockholm.se:
2. Ladda ner Advantum och installera programmet på din dator, se länkar till programvaran nedan under Installation.
3. Logga in i Advantum via systemets ikon på din dator med inloggningsuppgifterna nedan, gör din ansökan om ny användare direkt i systemet. Följ instruktion ”Ansökan ny användare”.
Användar-id: Ny användare
Lösenord: Ny användare
4. Obs! Har du inte skickat in sekretessblanketten och namn på din uppdragsgivare på Locum, enligt punkt 1 ovan, inom 14 dagar från att du gör din ansökan i Advantum så nekas din ansökan. Ingen påminnelse ges. För att konto ska kunna beviljas krävs att du genomför steg 1-3 ovan.
5. Bekräftelse om godkänd behörighet skickas via e-post.
Som extern användare har du själv ansvar att dina kontaktuppgifter i Advantum är korrekta. Vid förändringar, lägg ett ärende hos IT-supporten, Iver Servicedesk.