Närbild på två personer som tittar på en ritning.
Närbild på två personer som tittar på en ritning.

Projektplats Advantum

Advantum är nu uppgraderat till version 35.23.517.0. EXTERNA användare (icke Locumanställda) måste själva uppgradera via länk nedan. OBS! Numer sker kommunikationen via Port 6789, TCP och Port 8888 för utgående trafik. Öppning i brandvägg kan därmed vara nödvändig. Vid problem med inloggning / lösenord kontakta Servicedesk på tel. 08 - 123 175 55.

Om Advantum

Informationssystemet Advantum innehåller bland annat Locums diarium, Locums ritningsarkiv för digitala ritningar, delar av Locums fastighetsdokumentation och dokumentation för utvalda projekt. Nedan finner du information om hur du ansöker om access till systemet, samt vart du ska vända dig om du som befintlig användare har problem eller frågor. 

Observera! Numer sker kommunikationen via port 6789, TCP och port 8888 för utgående trafik samt uppgradera advantumklienten. Öppning i brandvägg kan därmed vara nödvändig.

 

Ny användare

Din ansökan består av följande steg:

1. Detta behöver du skicka till cadbim.locum@regionstockholm.se:

2. Ladda ner Advantum och installera programmet på din dator, se länkar till programvaran nedan under Installation.

3. Logga in i Advantum via systemets ikon på din dator med inloggningsuppgifterna nedan, gör din ansökan om ny användare direkt i systemet. Följ instruktion ”Ansökan ny användare”.

Användar-id: Ny användare
Lösenord: Ny användare

4. Obs! Har du inte skickat in sekretessblanketten och namn på din uppdragsgivare på Locum, enligt punkt 1 ovan, inom 14 dagar från att du gör din ansökan i Advantum så nekas din ansökan. Ingen påminnelse ges. För att konto ska kunna beviljas krävs att du genomför steg 1-3 ovan.

5. Bekräftelse om godkänd behörighet skickas via e-post.

Befintlig användare

  • Har du problem med Advantum? Har du problem att logga in? Har du glömt ditt lösenord och/eller användarnamn? Lägg ett ärende hos IT-supporten, Iver Servicedesk, på följande sätt:
    • Via telefon 08-123 175 55
    • via e-post: support@iver.se
  • Behöver du utökad behörighet? Kontakta din uppdragsgivare på Locum.

Som extern användare har du själv ansvar att dina kontaktuppgifter i Advantum är korrekta. Vid förändringar, lägg ett ärende hos IT-supporten, Iver Servicedesk.

 

Installation


Övriga frågor

  • IT-support kopplat till Advantum? Kontakta Iver Servicedesk, tel. 08-123 175 55.
  • Projektfrågor? Kontakta projektansvarig, projektledare alternativt fastighetsförvaltare på Locum, tel. 08-123 170 00 (växel).
  • Ritningar och behörighet till projekt? Kontakta någon av Locums CAD/BIM-specialister på tel. 08-123 170 00 (växel).
Laddar...